Ook de afgelopen tijd hebben we niet stilgezeten. We hebben een aantal nieuwe features ontwikkeld binnen McMain Online, sommige groot en sommige klein. Allemaal om het dagelijks werk met jouw asset management software weer een beetje efficiënter te maken. In dit artikel nemen we je mee en lichten we de nieuwe features toe.

Wat is er nieuw in McMain Online?

Achter de schermen zijn we continu bezig onze software verder te ontwikkelen. En wie kan ons beter input geven voor nieuwe features dan de gebruiker van de software zelf: jullie dus! Alle nieuw ontwikkelde features zijn mogelijk binnen de Team licentie. Bekijk onderstaande video voor alle nieuwe features. Liever lezen? Onder de video hebben we alles nog eens op een rijtje gezet voor je.

Projectbeheer

Nieuw in de backoffice van McMain Online is projectbeheer. Vanaf nu kan er een project aangemaakt worden die dient als paraplu voor geclusterde werkopdrachten. De paraplu is ideaal bij grotere projecten, zoals een verbouwing of herinrichting van een productielijn, waarbij vaak meerdere verantwoordelijken zijn. Wie is er per werkopdracht verantwoordelijk, wat is de start- en beoogde einddatum van het project en wat is het totale budget? Met deze nieuwe feature heb je realtime zicht op de totale kosten en voortgang van het project.

Tip: wil je op een later moment een werkopdracht aan het project toevoegen? Dat is te allen tijde mogelijk!

🟢 Feature: Projecten beheren binnen McMain Online
🔵 Voordeel: Inzicht in budget & status projecten
🟡 Resultaat: (Financiële) paraplu voor geclusterde werkzaamheden

Artikelbeheer uitgebreid

Naar deze feature was ontzettend veel vraag. Middels een snelknop kan vanuit het artikel een inkooporder aangemaakt en, direct naar de leverancier, doorgestuurd worden. Daarnaast is in het dashboard de card ‘artikelen onder bestelpunt’ toegevoegd. Hiermee heb je in één oogopslag inzicht in de artikelen die besteld moeten worden. Ook vanuit dit scherm is het mogelijk de inkooporder aan te maken en direct door te zetten naar de leverancier. Deze feature gaat een hoop tijdsbesparing opleveren!

🟢 Feature: Snelknop voor artikelen bestellen (onder bestelpunt)
🔵 Voordeel: In één oogopslag inzicht in de te bestellen artikelen
🟡 Resultaat: Minder administratieve handelingen

Instellingen uitgebreid

Geen gebruik maken van standaard ingestelde meldingstypes, storingsoorzaken en prioriteiten maar deze zelf aanmaken en wijzigen? Het kan vanaf nu binnen McMain Online. Een kleine aanpassing waar veel naar gevraagd werd.

🟢 Feature: Systeemgegevens aanpassen en/of toevoegen
🔵 Voordeel: Zelf McMain configureren naar wens
🟡 Resultaat: Een asset management systeem dat precies aansluit op jouw wensen

Materiaalbeheer in Digitale Monteur

Onderstaande functionaliteiten bestonden al langer binnen McMain Online maar zijn nu ook beschikbaar binnen de Digitale Monteur:

  • Artikellijst. Het is vanaf nu mogelijk om in de app een artikel op te zoeken, te zien waar deze ligt in het magazijn en wat de voorraad is. 
  • Goederenontvangst. Wie heeft de geleverde artikelen in ontvangst genomen en waar zijn deze opgeruimd? De goederenontvangst kan vanaf nu in de app verwerkt worden. Extra handig: de voorraad wordt direct geactualiseerd.  
  • Afgifte kostenplaats/Materiaal afgifte. Het is wenselijk om te werken vanuit een werkopdracht. Toch komt het vaak voor dat materialen gebruikt worden zonder dat hier een werkopdracht voor bestaat. Het is nu vanuit de app mogelijk om een afgifte te boeken, inclusief kostenplaats, zonder dat hier een werkopdracht voor bestaat. 

🟢 Feature: Materiaalbeheer in Digitale Monteur
🔵 Voordeel: Altijd & overal inzicht in voorraden, locaties & afgiften
🟡 Resultaat: Nooit meer misgrijpen in artikelen (voorraad altijd up-to-date)

Aan de slag?

Benieuwd hoe deze nieuwe features in de praktijk werken en hoe de asset management software van McMain kan bijdragen aan het efficiënter inrichten van jouw bedrijfsprocessen? Vraag dan een gratis trial aan en probeer het 30 dagen gratis uit.