Deze maand hebben we weer een aantal kakelverse features ontwikkeld binnen McMain Online. In dit artikel vertellen we waar wij zoal mee bezig zijn geweest, wat de nieuwe features inhouden en wat dit in de praktijk betekent voor jouw dagelijkse werkzaamheden.

Wat is er nieuw in McMain Online?

Zoals jullie weten zitten wij niet stil en ontwikkelen wij onze asset management software continu. Dit heeft ook deze maand weer geresulteerd in drie gloednieuwe features die jou helpen efficiënter te werken. Alle nieuw ontwikkelde features zijn mogelijk binnen McMain Online. In dit artikel lichten we ze toe.

Capaciteit in grafisch planbord

Het grafisch planbord kennen jullie waarschijnlijk al. Middels drag & drop functionaliteiten creëer je eenvoudig en snel een helder overzicht van de planning. Hierdoor kan er effectief en efficiënt gewerkt worden. Het grafisch planbord kan zowel gebruikt worden voor ingeplande werkopdrachten, als voor indirecte uursoorten zoals feestdagen, ploegendiensten en reistijden. Tot zover niets nieuws, toch?

Er miste echter nog één functionaliteit in het planbord. Hier werd dan ook veel naar gevraagd en we zijn ontzettend blij deze met jullie te kunnen delen: de capaciteit. Middels een schuifje zie je in een oogopslag op welke momenten de medewerker beschikbaar is.

Het is dus nu mogelijk om:

  • Per medewerker weer te geven hoeveel uren hij/zij beschikbaar is;
  • Inzichtelijk te maken wat de capaciteit op een bepaalde dag of in een bepaalde week is;
  • In een oogopslag te zien waar nog capaciteit beschikbaar is.

Heeft een medewerker teveel werk? Dan kleurt de kaart rood. Op deze manier kan er gebalanceerd worden in de werklast. 

🟢 Feature: Capaciteit zichtbaar in grafisch planbord
🔵 Voordeel: Direct inzicht in beschikbaarheid van personeel
🟡 Resultaat: Controle hebben over de werklast en de werkzaamheden goed verdelen

Omgevingsinstellingen

Self service hebben wij hoog in het vaandel staan. Wij vinden het belangrijk dat onze software zo in te richten is, dat deze naadloos aansluit op de behoefte van jouw organisatie. Het was al mogelijk om binnen autorisatiebeheer per gebruikersprofiel aan te geven welke functionaliteiten wel of niet zichtbaar mogen zijn voor bepaalde werknemers. Daarnaast is het nu ook mogelijk om binnen de optie ‘omgevingsinstellingen’ bepaalde functionaliteiten voor het gehele team in of uit te schakelen. Deze optie is beschikbaar in de teamlicentie van McMain Online.

🟢 Feature: Mogelijkheid om zelf je omgeving in te richten
🔵 Voordeel: Geen onnodige knoppen of menu’s, je ziet alleen wat voor jou belangrijk is 
🟡 Resultaat: Jouw McMain Online sluit perfect aan op de behoefte van jouw organisatie

Kosten per object

Een kleine, maar veelgevraagde, feature; inzicht in de kosten per object. Binnen het objectenscherm in McMain Online is een extra dashboard toegevoegd. Dit dashboard geeft visueel inzicht in de gemaakte kosten van een afdeling. Deze kosten worden uitgesplitst in materiaal, uren en overig. Onder overige kosten verstaan we bijvoorbeeld externe kosten, of kosten die gemaakt zijn voor bepaalde inkopen die niet vallen onder materiaal. 

Met de komst van dit dashboard kan er een weloverwogen beslissing worden gemaakt of het rendabel is een machine te vervangen, of juist te repareren. 

🟢 Feature: Objectbeheer uitgebreid met dashboard voor object kosten
🔵 Voordeel: Real-time inzicht in de kosten (over de afgelopen 2 jaar)
🟡 Resultaat: Inzicht in rendement van de installatie

Klaar om te starten?

Met de gratis trial van McMain Online kun je 30 dagen aan de slag en zelf ervaren hoe onze asset management software kan bijdragen aan het efficiënter inrichten van jouw bedrijfsprocessen. Heb jij een andere vraag, neem gerust contact met ons op.