Detailresult

“McMain versterkt de mobiliteit van onze technische dienst”

Elke week bezoeken we de supermarkt wel voor de weekboodschappen en stiekem ook wel eens om een extra zak chips of een taartje te halen. Maar ben jij je ooit bewust geweest van het hele proces voordat de producten in de winkel liggen? Detailresult levert diensten aan de DekaMarkt en Dirk van de Broek. Ze hebben twee bakkerijen, een slager en een verscentrum waarvanuit de winkels worden bevoorraadt. De technische dienst draagt er aan bij dat de producten snel in de winkel liggen en dus ook bij de klant.

Detailresult bevoorraadt de supermarktketens DekaMarkt en Dirk van de Broek en dat brengt dynamiek met zich mee. In 2012 heeft Detailresult McMain Software aangeschaft om het onderhoud te optimaliseren. Sinds een half jaar werkt Martijn Joon, Hoofd Technische Dienst, en zijn team met de Digitale Monteur App. Hij vertelt graag over zijn ervaringen met McMain.

‘Mobiel registreren is een must have’

Martijn begint zijn verhaal met een situatieschets. “Vorig jaar heb ik een aantal wensen bij McMain neergelegd voor nu én de toekomst. McMain sloot goed aan bij de wensen van Detailresult en de weg die wij willen inslaan. Toen ik hier binnenkwam werd er alleen maar geregistreerd vanaf de computer. Dat werkt niet in een bedrijf als Detailresult. Het was dus echt nodig om mobiel te registreren via een tablet. De Digitale Monteur van McMain sloot aan bij onze wensen. Daarnaast is de service van McMain gewoon heel goed.”

“McMain sloot aan bij de weg die we met Detailresult wilden inslaan.”

Preventief werken en anticiperen

“Nu wij bezig zijn met McMain hebben wij meer structuur in onderhoud en ook het mobiele werken helpt daarbij. Daardoor hebben we meer inzage in de storingen en kunnen we anticiperen op eventuele storingen die voorkomen. We kunnen onderhoud inplannen omdat we uit ervaring weten elke drie maand, bijvoorbeeld, een bepaalde asset kapot gaat.”

“Wanneer je de storingsregistratie goed doet kan je op een bepaald moment terugkijken en keuzes onderbouwen met bewijslast”, vervolgt hij zijn verhaal. “Op deze manier kan je een tijdsbestek aan bepaalde werkzaamheden vasthangen. Wij zijn wel 25% meer preventief gaan werken en ik denk dat het voor de productie heel interessant is als wij preventief werk uitvoeren want dan hebben zij geen of minder stilstand. Bedrijfsbreed missen wij dan geen uitleveringen en hoeven mensen niet over te werken. Het is dus heel interessant om preventief te gaan werken. Zo kan er uiteindelijk ook geld bespaard worden.”

“Door McMain kunnen we onderhoud plannen. Wij zijn 25% meer preventief gaan werken. Hierdoor heeft de productie minder stilstand en dit bespaart geld.”

Samen de software bouwen

“Persoonlijk vind ik de service van McMain gewoon erg goed. Wij hebben binnen McMain de mogelijkheid om mee te denken om zo de software te verbeteren. Een voorbeeld hiervan is de Digitale Monteur App. Ze zullen altijd hun best doen om zaken te implementeren die je zelf aandraagt waardoor de software nog beter wordt.”

“Dit maakt wel dat ik McMain als persoonlijk en prettig ervaar”, hervat hij zijn verhaal. “Op het moment dat je belt; krijg je negen van de tien keer dezelfde personen aan de telefoon. Het is klein genoeg dat je elkaar kent, maar niet zo dat dingen heel lang duren en op zich laten wachten. Wanneer er iets aan de hand is, doen ze hun best om het zo goed mogelijk op te lossen en houden ze je op de hoogte van de voortgang.”

“Binnen McMain krijg je de kans om mee te denken om de software te verbeteren.”

McMain groeit mee

“Er zijn verschillende bedrijven die een basispakket aanbieden waarin je ook kan bouwen, maar ik denk dat het basispakket van McMain beter staat dan andere pakketten waarmee ik heb gewerkt. Daarbij blijft prijs en tijd gewoon belangrijk. Als je veel moet bouwen en aanpassen moet je daar wel iemand voor aannemen. Wij werken nu met de Express versie van McMain Software en overwegen over te stappen naar de Prof-versie waarin wij aspecten kunnen aanpassen.”

“Ik heb als monteur met andere systemen gewerkt en ik merk echt verschil in de service en support. Wanneer je tegen een probleem aanloopt, heb je een korte doorlooptijd bij McMain. Wij ervaren dat als zeer prettig.”

Meer weten?
Wil je meer weten over de Digitale Monteur en wat wij hierin kunnen betekenen? Probeer gratis de trialversie van McMain Online en probeer het zelf uit! Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500.