14 juli 2021

Nieuwe features! Dynamische filters en ad-hoc werk inplannen in de Digitale Monteur

Laat de Technische Dienst profiteren van flexibele hulpmiddelen op de werkvloer

Efficiënt werken is niet meer weg te denken binnen organisaties. Altijd zijn we op zoek naar hoe het beter kan. Gelukkig zijn er een hele hoop hulpmiddelen die efficiënt werken bewerkstelligen. Omdat organisaties niet stilstaan, ontwikkelen wij onze tools ook constant door. Daarom deze maand de nieuwe features van de Digitale Monteur: dynamische filters en ad-hoc werk inplannen in de Digitale Monteur.

De Digitale Monteur helpt jou en de Technische Dienst om het werk een stukje makkelijker te maken. Zo bespaar je duizenden stappen in een week, want een storing of afbeelding is snel en makkelijk ingeschoten via een tablet. Maar ook de administratieve last wordt zo een stuk kleiner. 

De nieuwe features in de Digitale Monteur:

Al met al is de Digitale Monteur een mooie stap richting digitaal onderhoudsbeheer, maar wat houden de nieuwe features deze keer precies in? Wij geven je een overzicht.

Dynamische filters

Het was altijd al mogelijk om te filteren binnen de Digitale Monteur op vier onderwerpen, namelijk mijn werkopdrachten, alle werkopdrachten, storingen en preventief werk. Hoe fijn zou het zijn als je jullie eigen filters kunt gebruiken en bepalen? 

Omdat we deze vraag vaak hoorden, hebben we besloten deze feature op te nemen binnen de Digitale Monteur. Dankzij de dynamische filters in de asset management software is het mogelijk om je eigen filters toe te passen op lijsten. Denk aan een specifieke filter om zaken in te zien als: alle werkopdrachten van de hele ploeg of vakgroep, hoge prio’s of werk over streefdatum.

🟢 Feature: Dynamische filters
🔵 Voordeel: Snel de relevante informatie beschikbaar 
🟡 Resultaat: Inzicht in alle werkopdrachten binnen de organisatie

Hebben jullie wensen voor eigen filters? Laat het ons weten via support@mcmain.nl of neem contact op met je vaste McMain-consultant om de mogelijkheden te bespreken.

Ad-hoc WO’s genereren uit onderhoudsmodel

Preventieve onderhoudsmodellen helpen de Technische Dienst met het inplannen van terugkerende werkzaamheden. Nu komt het wel eens voor dat er extra werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Daar is nog geen werkbon voor, maar je weet wel dat er een preventieve bon klaar staat voor twee dagen later. Ga je dan vandaag en over 2 dagen weer aan deze machine sleutelen? Liever niet toch?

Deze nieuwe feature red je dan uit de brand. Want doordat het preventieve model gekoppeld is aan een object, kun je een in de toekomst geplande opdracht al wel uitvoeren op de huidige werkdag. Dit betekent dat als je er al bent, je meteen de extra werkzaamheden kunt oppakken. Je wilt immers niet de volgende dag weer terugkomen bij dezelfde machine met een andere werkbon. Het is vele malen efficiënter om het geplande en ongeplande werk tegelijkertijd uit te voeren. 

🟢 Feature: Ad-hoc werk inplannen via een onderhoudsmodel
🔵 Voordeel:  Efficiënt te werk gaan door gepland en ongepland werk te combineren
🟡 Resultaat: door minder irritaties en dubbele bezoekjes, is er meer tijd over voor andere werkzaamheden

Zelf ervaren?
Benieuwd hoe asset maintenance management software jullie Technische Dienst kan versterken? Vraag een trial aan van onze onderhoudssoftware en ga direct van start in deze online omgeving. Op zoek naar meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of bel naar 0341 – 750 500.