Zavin

“Met McMain zijn we 60 tot 70% meer preventief gaan werken”

Wat gebeurt er met lichaamsdelen als die zijn afgezet en waar blijft het afval, zoals bandages en naalden, dat tijdens een operatie vrijkomt? Het zijn niet de meest alledaagse vragen, maar het zijn wel zaken waar Zavin zich dagelijks mee bezighoudt. Zij verwerken al dit afval in hun installaties, die natuurlijk ook onderhouden moeten worden.

Al ruim twintig jaar is Zavin de terugvalbasis van allerlei ziekenhuizen waarbij zij hun specifieke afval (SZA) kunnen achterlaten en Zavin de zorg overneemt. 24 uur per dag, zeven dagen per week staan de vergassingsinstallatie aan om alles te kunnen verwerken. Sinds 2004 werkt Zavin met McMain. Ron Roffel, operationeel directeur, vertelt over zijn ervaringen met McMain.

Op zoek naar structuur

“Voordat wij McMain binnen Zavin gebruikten noteerden wij alles op papier en in Excel. We waren heel erg zoekende naar structuur. Dat was de belangrijkste reden geweest destijds om op zoek te gaan naar software. De reden waarom wij voor McMain hebben gekozen, flexibiliteit, prijs en gebruiksgemak, bestaan nog steeds. Het zijn nog steeds de woorden die McMain voor ons kenmerken.”

Kostenbeheer

“Toen we eenmaal onze hardcopy- en Excelbestanden hadden vervangen voor software zagen we dat wanneer je structuur aanbrengt in je onderhoud, met name in preventief onderhoud, dat de kosten beheerst worden.” Een kort moment denkt Ron na voor hij zijn verhaal vervolgt. “Met McMain zijn we 60 tot 70% meer preventief gaan werken.”

“Met McMain zijn we 60 tot 70% meer preventief gaan werken.”

Software naar onze wensen

“Eén van de redenen die doorslaggevend was voor onze keuze, was de flexibiliteit. Voorheen was de organisatie zo dat alles op papier ging. Het logboek bijvoorbeeld werd in een echt boek geschreven. Deze historie wilde ik meenemen in McMain en dat is ook gelukt. Het is gelukt om dit logboek te implementeren in de software en dan niet in het standaard logboek dat McMain levert. Nee, ik kon het hele scherm zelf maken. Hierdoor hebben wij een forse slag geslagen in de digitalisering als bedrijf.”

Een korte stilte onderbreekt het verhaal voordat hij verder vertelt over McMain. “De flexibiliteit die McMain heeft, waar je zelf het één en ander kan modificeren, zie je niet veel. De andere organisaties hebben custom made niet in hun boekje staan.”

Ruggengraat van Zavin

“Ik heb McMain veel breder gemaakt dan alleen maar onderhoudssoftware. Bijvoorbeeld het logboek, maar ook de verlofaanvragen en de formulieren van ons kwaliteitssysteem. Alles zit in McMain. McMain is voor ons meer geworden dan onderhoudsprogramma.”

Even lijkt hij te zoeken naar de juiste woorden die duidelijk maken wat hij bedoelt. “Het is misschien een beetje cliché gezegd, maar het is de ruggengraat van onze organisatie geworden. Overal kom je McMain tegen. De technische dienst gebruikt het, de administratie, de productie, maar ook bij het management kom je het programma tegen.”

“McMain is de ruggengraat van Zavin. Kenmerkend voor McMain is de flexibiliteit, de prijs en het gebruiksgemak.”

McMain begrijpt wat de klant wil

“Als ik McMain als bedrijf zou omschrijven, zou ik zeggen dat het een organisatie is die begrijpt wat de klant wil. Er zijn weinig schijven waar je langs moet om iets voor elkaar te krijgen. Je hebt zo de juiste persoon te pakken en die kan meteen wat voor je regelen. Dat is een kracht van McMain. Momenteel is McMain bezig om de Digitale Monteur te installeren om de mobiliteit te versterken.”

Meer weten?
Ben jij op zoek naar een tool die helpt om storingen te melden en zo snel mogelijk af te handelen? Probeer gratis de trialversie van McMain Online en probeer het zelf uit! Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500