Hessels Zeefbanden en McMain Software

Hessels Zeefbanden

“Sinds de start met McMain hebben we al 30 uur minder storing per maand”

Al meer dan 50 jaar is Hessels Zeefbanden de expert voor zeefbanden binnen de land- en tuinbouw, visserij en industrie. Deze zeefbanden kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om aardappels te zeven. Om de productie snel en in goede banen te laten verlopen, hebben ze zo’n 200 machines staan. Wij spraken met Marco Schuur over zijn ervaringen met de onderhoudssoftware van McMain. 

Als Hoofd Technische Dienst is Marco, samen met zijn team, verantwoordelijk voor het onderhouden van deze machines zodat deze goed blijven lopen. Sinds eind 2019 maken ze gebruik van de software van McMain. Ze bevinden zich nu in de opstartende fase. Marco vertelt ons hoe dat gaat en wat hij in de toekomst nog graag wil bereiken met McMain.

Opbouwen in fases

“Op dit moment focussen we bij Hessels heel erg op storingen en het onderhoud van de machines. In de toekomst willen we bezig met kwaliteitsverbetering en het optimaliseren van de machines. Daar gaan we mee aan de slag als we de basis hebben gelegd. Dat wil zeggen dat we bezig zijn met in kaart brengen hoeveel en welke machines we hebben en welke afdelingen er zijn. Als we klaar zijn met de basis, gaan we met de machines aan de slag. Dan kijken we welke machines de meeste storingen hebben en hoe we de stilstand kunnen verminderen. Storingsvrij draaien is ons ultieme doel.”

“McMain is zeer klant- en gebruiksvriendelijk, bij vragen wordt je direct geholpen”

Waarom Hessels kiest voor McMain

Marco is wederom een oude bekende van McMain. Bij een eerdere werkgever heeft hij ook al met de software gewerkt. De keuze om opnieuw McMain te introduceren was voor hem dan ook niet meer dan logisch. “Ik heb ook wel naar andere pakketten gekeken, maar mijn ervaring met McMain is gewoon hartstikke goed. Ik vind het prettig dat het systeem om het object draait. Daarnaast is de klantvriendelijkheid van McMain ook gewoon heel goed. Als je belt, wordt je direct geholpen. De mensen zijn vriendelijk en luisteren goed naar wat je zegt. Dat vind ik bij een partner in onderhoudsbeheer belangrijk”.

“Ik vind het belangrijk dat je een totaaloverzicht krijgt dankzij onderhoudssoftware. De software moet mij helpen en ondersteunen om goed onderhoudsbeheer op te stellen voor de machines van Hessels. Ik wil het niet meer uit mijn hoofd en gevoelsmatig doen; ik wil datagestuurde keuzes maken. Dankzij McMain kan dat.”

Storingen inzichtelijk

“We zijn bij Hessels heel blij met McMain. Dankzij McMain hebben we inzicht in onze storingen, waar we mee bezig zijn en hoe goed we dat doen. En ook omdat we dankzij McMain kunnen zien of onze werkzaamheden die we oppakken effectief zijn. Dankzij de grafieken en lijsten, om het aantal storingen e.d. te structureren, weten we welke werkzaamheden moeten worden opgepakt. Het laatste kwartaal van 2019 hadden we 120 storingen per maand. Begin 2020 waren dit er nog maar 85 per maand.”

“Bij McMain staat het object centraal, dat werkt erg prettig”

Op de vraag of hij McMain zou adviseren, gaf Marco het volgende antwoord. “Ja zeker. Naast dat het systeem ons overzicht biedt, vind ik het ook heel sterk dat er bepaalde zaken speciaal voor ons aangepast konden worden. McMain is een flexibel systeem. Ook het feit dat het object centraal staat, werkt erg prettig voor ons.” Als laatste voegt Marco nog toe: “De klant- en gebruikersvriendelijkheid van McMain waren voor ons de doorslaggevende factor”. 

Aan de slag met McMain (Online)
Wil jij zelf ervaren waarom Marco zo enthousiast is over McMain? Probeer gratis de trialversie van McMain Online. Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500.