Kick-off onderhoudssoftware

De kick-off van McMain

Op de eerste dag gelijk stappen zetten met onze consultant(s)

  • Projectdoelstellingen vaststellen
  • De basis van het programma doornemen
  • Aandachtspunten bespreken
  • Structuur van de software opzetten
  • Aan de slag met de stamgegevens en de objectboom

Maak een groot succes van jullie onderhoudssoftware

De kick-off dag heeft één overkoepelend doel: een succes maken van de start van het project. Uit ervaring weten we dat het starten met onderhoudssoftware overweldigend kan zijn. Er komt veel bij kijken en dit willen we graag overzichtelijk en simpel houden. Daarom beginnen we de kick-off bij het begin: we zetten de doelstellingen op papier en bespreken we de implementatie. Deze implementatie delen we op in verschillende kleine oplevermomenten zodat de resultaten goed zichtbaar blijven waarna we de basis van het programma doornemen.  Zo hebben we in het eerste deel van de kick-off goed voor ogen waar we heen willen en kan het tijdens een stevige lunch even landen voordat we daadwerkelijk in actie gaan ’s middags.

Waar bestaat zo'n kick-off precies uit?

Wij zorgen ervoor dat jullie na deze dag aan de slag kunnen

Inventarisatie

De kick-off begint met het inventariseren van informatie. Wat wordt waar nu aan onderhoudsdata opgeslagen, waar staat deze informatie en kunnen deze worden hergebruikt. Daarnaast beslissen we welke elementen van de software jullie gebruiken.

Inventarisatie onderhoudssoftware

De basis van het programma doornemen

We beginnen met de basis van het programma: de assets, contracten, documenten en audits. Maken jullie gebruik van de NEN3140 classificering of zijn er juist koppelingen en stuklijsten nodig. Al deze benodigdheden gaan we langs.

Basis onderhoudssoftware

Processen vaststellen

Daarna kijken we naar een stukje storing versus preventief onderhoud. In hoeverre zijn de processen ingericht? Werken jullie adhoc of juist preventief. Denk aan planning en hoe dit het best ingericht kan worden. 

Stamgegevens invullen

De stamgegevens zijn de basis van het onderhoudsbeheer. Belangrijke vragen hierbij zijn of jullie meldingen gaan registeren, mobiel werken en in hoeverre andere afdelingen betrokken zijn bij het onderhoud.

Onderhoudsbuget vaststellen

Welke kosten zijn belangrijk binnen jullie Technische Dienst? We kijken hier naar het onderhoudsbuget en hoe het best de kosten geregistreerd kunnen worden met bijvoorbeeld urenregistratie, externe kosten en de benodigde materialen in kaart brengen. 

Autorisatie regelen

Belangrijk is dat de medewerkers die met de onderhoudssoftware gaan werken de juiste rechten krijgen. Samen kijken we welke medewerkers waar bij moeten kunnen en geven hen de juiste rechten.

Eigen merkidentiteit doorvoeren

Het is mogelijk om jullie merkidentiteit te verwerken in de documentatie vanuit de onderhoudssoftware. Natuurlijk kunnen jullie ook vanuit de standaard werken.

Tijd voor actie

Aan de slag met de onderhoudssoftware

De tweede helft van de kick-off dag bestaat uit actie. Bij klein(ere) implementaties streven we ernaar om vanaf dag 1 operationeel te zijn. Het is namelijk mogelijk om naast het vullen parallel de software al ingebruik te nemen. Belangrijk is wel om niet te lang in de papieren te blijven hangen en een vertaalslag te maken naar de pratijk: waar gaan we beginnen en hoe ziet dat eruit. Om dit te verduidelijken beginnen we direct met het opzetten van de structuur. Zo gaan we aan de slag met het instellen van de juiste autoristie voor de medewerkers, stamgegevens zoals storingsoorzaken en werkopdrachttypes en de objectboom. Op deze manier is het voor jullie makkelijk om de rest van de boom in te vullen na deze kick-off dag. De eerste stap is gezet; nu is het een kwestie van doorzetten.

Klantervaring

Sphere: “Binnen twee dagen konden wij aan de slag met McMain”

Sphere

"Je klikt snel door McMain heen; er is makkelijk mee te werken en alle functies zitten erin die erin moeten zitten. Denk aan preventief onderhoud en een planning."

Gert-Jan Horstra
Hoofd Technische Dienst

FAQ

Met een trial vragen jullie een gratis account aan voor 30 dagen. Wij zullen jullie op afstand ondersteunen met dit account en jullie gedurende deze 30 dagen enthousiasmeren over McMain Online. Tijdens een demo vertellen wij jullie graag persoonlijk het verhaal van McMain en laten we jullie zien wat het programma kan. Dat kan via TeamViewer of bij jullie op locatie.

Ja, met de geavanceerde configuratie tool kunnen beheerders zelf aanpassingen doorvoeren en instellingen wijzigen.

Nee, het systeem heeft per discipline (functiegroep) een profiel waarbij overbodige functies weggelaten worden.

Ja, McMain heeft een interne export-tool die probleemloos data uit McMain naar verschillende formaten kan exporteren.

Ja, McMain is in koop en in huurvorm beschikbaar. De huurvorm, ook wel SaaS oplossing, is een abonnementsvorm waarbij jullie maandelijks een fee betalen. Over de gehele infrastructuur hoeven jullie je dan geen zorgen meer te maken.

Ja, McMain heeft een speciale “Connector +” module beschikbaar die met de meeste formaten gekoppeld kan worden. Willen jullie weten of jullie pakket gekoppeld kan worden met McMain? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Nee, deze gegevens kunnen worden geïmporteerd naar McMain. Samen met jullie McMain consultant kunnen jullie kijken welke data nog relevant is.

De demo neemt 1,5 uur in beslag en kan plaatsvinden bij jullie op locatie of via een TeamViewer sessie.