Efficienter werken met de barcodescanner en meer
Is het een bekend gevoel dat je niet meer weet aan wie je het materiaal of gereedschap hebt uitgeleend? Vraag je je wel eens af op welke afdeling de jouw assets staan? Of inzichtelijk krijgen aan wie je het rijdend materieel hebt uitgeleend? Het klinkt voor ons herkenbaar en om dit onrustige gevoel bij jou te voorkomen hebben wij de uitleenbeheer module verder uitgebreid.
In samenwerking met een aantal klanten, waaronder Universiteit Utrecht, hebben wij de McMain Uitleenbeheer module verder uitgebreid. Het voornamelijke doel was om de registratie van uitgeleende objecten te centraliseren en te digitaliseren, zodat de objecten traceerbaar zijn. Ook het servicegericht werken en het betrekken van meerdere afdelingen waren aandachtspunten tijdens de ontwikkeling.
De nieuwe features
Kort lichtte we de nieuwe features voor de uitleenbeheermodule alvast kort toe, maar wat houden ze precies in en wat leveren deze features precies op als je er mee aan de slag gaat? Wij geven een overzicht.
De uitleenbeheer workflow
Waar vroeger het uitleenbeheer een papieren werkbon was, is dat in een volledig nieuw jasje gestoken. Het beheren van de objecten heeft een eigen workflow zodat er vanaf de aanvraag tot aan het registreren een vaste manier van werken is. Zo kan de ene medewerker de aanvraag behandelen, maar is het ook mogelijk dat een andere afdeling de afgifte en het retouren behandelt.
Meer efficiëntie
Inzicht hebben in de uitgeleende assets die binnen de organisatie aanwezig zijn, geeft rust. Binnen McMain kan er in één oogopslag inzicht gemaakt worden welke assets er uitgeleend zijn en wanneer ze verwacht terug gebracht te worden. Dit zowel per gereedschapstype of per medewerker. De assets zijn niet alleen uit te lenen aan medewerkers, ook externe contactpersonen kunnen worden verwerkt in McMain. Zo kan je aan je collega’s in één oogopslag laten zien wat allemaal beschikbaar is, wanneer zij een aanvraag doen.
McMain alarmeert tijdig
Om ervoor te zorgen dat dat het overzichtelijk is welke medewerker, welke asset in beheer heeft en wanneer deze terugkomt, is McMain voorzien van triggers. Op deze manier ontstaat er een ToDo lijst waarin te zien is welke assets te laat zijn ingeleverd en waarop kan worden ingespeeld. Zo gaan de medewerkers voorbereid op pad en is er inzicht in alle afspraken. Zo hoef jij niet meer na te denken met een systeem naast je dat jou helpt.
Nu ook scannen met barcodes
McMain heeft naast het updaten van het uitleenbeheer ook de barcodescanner ontwikkeld. Met deze scanner verloopt het aanvraagproces efficiënter. Op deze manier kan de aanvraag voor de asset snel en simpel verwerkt worden in McMain. Zo kunnen de medewerkers snel aan de slag!
Meer weten?
Denk je dat de module uitleenbeheer ook geschikt is voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met de afdeling sales via sales@mcmain.nl of via het telefoonnummer 0341 – 750 500.