KLM Catering Services

“Met McMain hebben wij structuur gekregen en kunnen wij storingen elimineren”

Zeg je KLM, zeg je Royal Dutch Airline. Zeg je KLM, zeg je goede service. KCS, KLM Catering Services, draagt daar een groot steentje aan bij. KCS assembleert maaltijden om de KLM vloot te bevoorraden. De machines doen goed hun best om dit voor elkaar te krijgen en het onderhoudssysteem van McMain helpt hen daarbij.

“KCS is een dochter van KLM Air France”, begint hij. “En als ik in manufactory taal spreek, assembleren wij 55.000 maaltijden per dag voor de KLM. Naast de KLM bevoorraden wij ook drie Aziatische partijen.” Sinds een jaar maakt de KCS gebruik van McMain om hun machines draaiende te houden. Michiel van Hooijdonk, Maintenance Engineer vanuit TMC Manufacturing Support, vertelt over zijn McMain ervaringen.

Alles is op één plek terug te vinden

Michiel begint zijn verhaal met een terugblik naar de situatie van vorig jaar. “Toen ik binnenkwam stonden alle werkorders open en werd er gewerkt met Excel. Er was nul opvolging omdat mijn voorganger weg was en de werkvoorbereider had het ontzettend druk. Een onderhoudssysteem kan veel, maar één ding niet en dat is zelf alles invullen en een werkorder afsluiten. Daar moet je bovenop zitten. Als je nu binnenkomt, wordt er werk opgevolgd en dat is een grote verbetering en dat is de grootste mijlpaal die we hebben bereikt tot nu toe.”

“Ik heb nu de regel: als het niet in McMain staat, is het niet gebeurd”, vervolgt hij zijn verhaal. “Wij wilden graag structuur en dat alles op één plek is terug te vinden. Op deze manier kunnen we ook beslissingen maken op basis van ervaring en data. Wij hebben uiteindelijk voor McMain gekozen, omdat het instapmodel betaalbaarder is dan andere onderhoudssystemen en het niet de vraag is of het werkt. Daarnaast is McMain makkelijk om mee te beginnen.

“Het instapmodel van McMain is betaalbaar en je kan er makkelijk mee beginnen.”

Vertrouwen en structuur

“Naast dat McMain voor een goede prijs is aan te schaffen heeft het salesteam hun werk goed gedaan. Wij dachten: hé, die jongens zijn te vertrouwen en wij kregen het gevoel dat we een goed onderhoudssysteem van hen zouden krijgen. Met McMain hebben we een prettige manier van samenwerken. Het was niet aankopen en de meter ging gelijk lopen.”

Een enkele seconde denkt hij na voor hij antwoord op de vraag wat McMain hen heeft opgeleverd. “Structuur. Structuur voor de monteurs; die weten wat ze moeten doen. Structuur voor de werkvoorbereider, maar ook voor mij als maintenance engineer. We kunnen nu met five times why, bij veel voorkomende storingen de oorzaak achterhalen, oplossen en het liefst ook elimineren.”

“De ontwikkelaar heeft dichtbij de techniek gestaan waardoor het geen boekhoudprogramma is. Dat werkt voor onze Technische Dienst heel fijn.”

Het hart van McMain

“McMain is een servicegericht bedrijf”, vervolgt hij. “Je merkt dat de ontwikkelaar dicht bij de techniek heeft gestaan, waardoor het geen enorm boekhoudprogramma is geworden. McMain is software voor de onderhoudsbranche. Het is gebruiksvriendelijk, goed te begrijpen en je kan er snel mee aan de slag. Het team achter McMain is erg divers met allerlei leeftijden en achtergronden.”

“Als iemand aan mij zou vragen welk onderhoudssysteem ik aanraad, zou ik McMain aanbevelen. Zeker als je op een laagdrempelige manier wilt beginnen aan onderhoudsbeheer. Het is betaalbaar en je kan er veel kanten mee op. Op dit moment zijn wij bezig met het voorraadbeheer op te starten en werkende te krijgen.”

Meer weten?
Wil je meer weten over storingsregistratie en wat wij hierin kunnen betekenen? Probeer gratis de trialversie van McMain Online en probeer het zelf uit! Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500