Alles over de start met jullie splinternieuwe McMain-omgeving
De software is goedgekeurd, de opdracht is gegeven en jullie omgeving is klaargezet. En nu? Best een logische vraag. Gelukkig laten we je na het zetten van een handtekening niet direct los, maar helpen we je graag goed op weg. Want als jullie succesvol aan de slag kunnen met digitaal onderhoudsbeheer, gaat bij ons de vlag uit.
Bij elke nieuwe klant wordt er een ‘kick-off’ dag georganiseerd. Tijdens deze dag lopen we samen met jou door de software heen en stellen we een stappenplan op zodat jij zo snel mogelijk aan de slag kunt met McMain. In dit artikel vertellen we je alles over de kick-off en wat je van ons kunt verwachten tijdens deze dag.
De koffie klaar?
Om 9 uur staat er een consultant van McMain bij jou op de stoep en is het tijd om de dag te beginnen. De kick-off begint meestal met een voorstelrondje onder het genot van een goede kop koffie. We vinden een goede relatie tussen klant en consultant erg belangrijk. Deze consultant zal namelijk je vaste aanspreekpunt worden binnen McMain. Om een iets beter idee te krijgen van jullie situatie, geven nieuwe klanten ons vaak een korte rondleiding. Zo heeft de consultant meteen scherp welke implementatiepunten hij/zij wat extra aandacht moet geven.
Tijd om de software in te duiken
Na de rondleiding zijn we weer teruggekomen bij de computer. We vullen tijdens de kick-off samen het inventarisatiedocument in. Daarbij stellen we ook vragen als: ‘zijn alle accounts aangemaakt?’ en ‘kom je niets tekort?’ Als dat allemaal duidelijk is, kunnen we beginnen. Tijdens het aankooptraject heb je natuurlijk al de kans al gehad om het systeem eigen te maken gedurende de trial. Toch kan het best zijn dat je nog prangende vragen hebt. De kick-off is het moment om deze aan jullie consultant voor te leggen. Samen lopen we nog eens door jullie omgeving heen. Op deze manier komen alle functionaliteiten in vogelvlucht aan bod. Voor degenen die graag alle ins en outs van het systeem willen kennen en een heuse McMain-master willen worden, is het natuurlijk mogelijk om onze basistrainingen bij te wonen.
Doelen stellen, winst tellen!
Heb jij een duidelijk doel voor ogen en heb je hierom McMain aangeschaft? Top, dan is dit een makkelijke stap. Heb je de doelen echter nog niet zo helder voor ogen? Dan helpen we je graag. Jullie doelstellingen hebben namelijk een zeer grote invloed op hoe jullie persoonlijke stappenplan eruit gaat zien. Zo kan het voor jou bijvoorbeeld prioriteit nummer 1 zijn om duidelijk te krijgen wat de pijnpunten zijn binnen de organisatie, bijvoorbeeld de stilstandstijden. In dat geval zal jullie consultant meer focus gaan leggen op de manier van storingsregistratie.
Wellicht hebben jullie een eigen engineeringsafdeling, waar alle informatie rondom het machinepark geborgen is. Dan zal het belangrijk zijn om deze informatie vanuit jullie hoofden in McMain te krijgen. In dit geval zal de correcte invulling van het objectenbeheer centraal komen te staan. Ofwel, voor elke situatie een andere aanpak. En wees niet bang, onze consultants hebben elke situatie wel eens meegemaakt.
Samen aan de slag
De ochtend zit er alweer op. Tijd voor wat krachtvoer zodat we er na de lunch weer tegenaan kunnen. Inmiddels heb je de software gezien, doelen gesteld en een stappenplan opgezet. Je kunt gaan beginnen met het vullen van het systeem. Heb je voor McMain al met een ander programma gewerkt en wil je deze data meenemen? Dan zal de consultant dit voor je overzetten naar je nieuwe onderhoudsomgeving.
Het kan echter ook zo zijn dat je nog helemaal geen data hebt. In dat geval heb je geluk! We kunnen McMain dan namelijk helemaal naar eigen hand invullen. In dit laatste geval heeft de consultant één doel voor het middagprogramma: zorgen dat jullie aan de slag kunnen, wanneer hij/zij weer naar huis gaat. Jullie gaan bezig met het opzetten de objectenstructuur, bepalen wie welke rechten krijgt in het systeem en welke data moet worden ingevoerd. Wellicht gaat het zelfs zo vlot dat je aan het einde van de dag je systeem al dusdanig gevuld hebt dat je de volgende ochtend direct kan gaan beginnen. In dat geval zien we het als een geslaagde dag en kan de consultant met een gerust hart weer naar huis.
Dat krijgt nog een staartje
Je staat er na deze kick-off dag zeker niet alleen voor. Wanneer je vragen hebt kan je altijd bij onze support of bij je eigen consultant terecht. Ook je consultant zal zo nu en dan eens vragen hoe het gaat. Gaat alles volgens plan? Super. Mocht je nog dingen anders willen zien of loopt het niet zoals je had bedacht? Dan gaan we daar iets aan veranderen. Als dit om de kennis gaat, dan gaan we op zoek naar een passende training. Mocht het over netwerkverbinding of hardware gaan, dan gaan we om de tafel met jullie IT. Wat je probleem ook is, ons motto is: “elk probleem heeft een oplossing”. En die gaan we samen met jullie vinden.
Ervaar zelf de voordelen van McMain Online
Benieuwd naar de voordelen van onderhoudssoftware bij jullie op de werkvloer? Start met onze 30 dagen gratis proefperiode en ontdek het zelf. Of download ons productboek dan kun je rustig lezen over alle snufjes en mogelijkheden van onze software.