Wat is er nieuw in McMain Online?
We zijn trots dat we ook deze maand weer drie kakelverse features kunnen delen. Alle features zijn mogelijk binnen McMain Online en zorgen ervoor jij weer een stuk efficiënter gaat werken met jouw asset management software. Onderstaand een overzicht van de nieuw ontwikkelde features.
Bestelvoorstel
Genereer met één druk op de knop een overzicht van alle artikelen die besteld moeten worden. Het kan vanaf nu met de functie ‘bestelvoorstel’ in McMain Online. Alle artikelen waarvan de voorraad onder het bestelpunt ligt, worden met deze functie toegevoegd aan het overzicht. Het enige wat hiervoor nodig is? Aangeven wat de minimale en de ideale voorraadwaarde van een bepaald artikel is. McMain Online doet vervolgens de rest. Als meerdere artikelen uit het overzicht bij dezelfde leverancier besteld kunnen worden, maakt McMain Online hier automatisch één inkooporder van.
🟢 Feature: Bestelvoorstel voor artikelen onder bestelpunt
🔵 Voordeel: McMain Online doet een voorstel voor het aantal te bestellen artikelen
🟡 Resultaat: Voorraad op peil, nooit meer misgrijpen en efficiënter bestellen
Retour magazijn
Zijn er tijdens het onderhoud aan een asset minder materialen gebruikt dan in eerste instantie begroot? Door het betreffende artikel te selecteren binnen de werkopdracht, is dit vanaf nu te corrigeren. Geef aan wat er daadwerkelijk verbruikt is, en dus in de voorraad retour moet worden geboekt. De ‘retour magazijn’ feature zorgt er niet alleen voor dat je jouw voorraden eenvoudig kloppend kunt maken, maar ook dat de daadwerkelijk gemaakte materiaalkosten voor een werkopdracht of object correct worden weergegeven.
🟢 Feature: Niet gebruikte materialen (administratief) retour naar magazijn
🔵 Voordeel: Realistische weergave kosten per werkopdracht en object
🟡 Resultaat: Beslissingen over vervanging nemen o.b.v. correcte gegevens
Workflow uitgebreid met status ‘werkvoorbereiding’
In McMain Online kan een werkopdracht drie verschillende statussen hebben: uitgegeven, gereed en gesloten. Hier is nu een vierde status aan toegevoegd, namelijk ‘werkvoorbereiding’. In bepaalde situaties komt het voor dat een werkopdracht niet direct opgepakt kan worden, omdat er nog een handeling voorafgaand vereist is. Soms moet er eerst nog contact opgenomen worden met een contractor of materiaal besteld worden.
Door deze nieuwe status kan een werkopdracht dus al in McMain Online worden ingevoerd op het moment dat de werkvoorbereidende werkzaamheden nog verricht moeten worden. Alle werkopdrachten met de status ‘werkvoorbereiding’ zijn zichtbaar onder een dashboard card of door te filteren in het overzicht van alle werkopdrachten. Hierdoor ziet de werkvoorbereider in een oogopslag welke taken bij hem liggen. Ook de monteur heeft beter zicht op de werkopdrachten die eraan komen, en kan hiermee rekening houden bij het maken van de planning.
Heeft de werkvoorbereider zijn werk gedaan, dan verandert de status van de werkopdracht naar ‘uitgegeven’. Blijkt er toch nog iets te zijn waardoor de monteur niet van start kan? Dan kan hij de status van de werkopdracht weer terugzetten.
🟢 Feature: Nieuwe status werkvoorbereiding
🔵 Voordeel: Direct zicht op werk dat nog voorbereid moet worden
🟡 Resultaat: Werkvoorbereider heeft meer overzicht en kan efficiënter werken
Klaar om te starten?
Benieuwd hoe deze nieuwe features in de praktijk werken en hoe de asset management software van McMain kan bijdragen aan het efficiënter inrichten van jouw bedrijfsprocessen? Vraag dan een gratis trial aan en probeer het 30 dagen gratis uit.