Hoe werkt dat nou, starten met onderhoudssoftware?
30 oktober 2019

Hoe werkt dat nou, starten met onderhoudssoftware?

Daar is ‘ie dan: jouw onderhoudspakket. Het pakket dat jou en jouw Technische Dienst gaat helpen om overzicht te creëren en jou bijstaat wanneer jij keuzes moet maken. Deze keuzes kunnen nu gemaakt worden op basis van data. Data die jouw team zelf heeft vergaard. Stilstand, geplande stops, documenten, historie en zo kunnen we nog wel doorgaan. Kortom, het is één grote kennisbron over jouw objecten. 

Maar hoe kan je nou precies al deze kennis gaan verzamelen? Hoe ga je überhaupt van start met een onderhoudspakket? Waar beginnen we mee en waar werken we naar toe? Het zijn allemaal vragen die onze klanten zich afvragen. Daar geven wij natuurlijk graag antwoord op.

Starten met McMain

In ons stappenplan hebben we het al kort aangegeven: de kick-off. Met deze bijeenkomst begint het hele onderhoudsavontuur dat we samen zijn aangaan. We zijn er destijds samen aan begonnen na een oriënterend gesprek en nu trappen we samen het project af. Deze kick-off is altijd bij jullie op locatie en daar helpen wij jullie om op te starten met McMain. Wij leggen alle basiselementen van het systeem uit, maar ook richten we samen de objectenstructuur en autorisatie in. Als laatst zetten we de KPI’s aan. Zo kan je de volgende dag McMain al in praktijk brengen en aan de slag gaan. Tijdens deze aftrap kunnen jullie de eerste vragen stellen die binnen jullie team heersen.

Extra steuntje in de rug

Mocht je denken, we hebben extra hulp nodig om op te starten; geen probleem. Binnen McMain hebben wij diverse trainingen ontwikkeld. Van de basis tot aan een gevorderden level bieden wij trainingen aan. Zit jij of een collega in een logistieke functie? Dan kunnen we samen kijken of de training Logistiek aansluit bij jullie vragen. Zo kunnen jullie als echte professionals aan de slag na de trainingen met het systeem. Ook is consultancy een optie om extra informatie en kennis te vergaren over het systeem. Samen met een consultant wordt er één op één naar jullie klant-specifieke vragen gekeken. Ook kijken we hoe het onderhouderbij jullie aan toe gaat en hoe jullie onderhoudsbeheer naar een volgend level kan worden getild.

Meer weten?
Twijfel jij nog over een onderhoudspakket en hoe het jullie kan helpen? Wij vertellen graag wat het jullie kan opleveren en hoe wij jullie daar bij helpen. Stuur een mail naar marja@mcmain.nl of bel naar 0341 – 750 500 en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.