McMain Technology Technology

Technology Unlimited

“McMain bespaart tijd, administratie en geld”

Technology Unlimited biedt maatwerkoplossingen voor voedingsmiddelen- en procesindustrie. Vanuit Almelo bedient het bedrijf talloze fabrieken in binnen- en buitenland. Belangrijke pijlers zijn aftersales, service en onderhoud. Edwin ter Braak, als service- en maintenance manager binnen Technology Unlimited verantwoordelijk voor deze afdeling, vertelt over de samenwerking met McMain. 

“Wij zijn een servicegerichte organisatie. Dat begint al bij onze maatwerkoplossingen die wij turnkey opleveren. Maar aftersales, service en goed onderhoud zijn minstens zo belangrijk.” De buitendienst speelt volgens Ter Braak dus een belangrijke rol in de organisatie.

Buitendienst en werkbonnen digitaliseren

De administratieve afhandeling kon beter. “Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een softwarepartner om de buitendienst en werkbonnen te digitaliseren. We hebben hiervoor een bedrijf in arm genomen, en dat was prima toereikend.” Door het gemak ontstond binnen Technology Unlimited al snel de wens voor een totaalpakket, waarin ook zaken als planning, beheer en historie konden worden opgenomen. Dat kon de leverancier echter niet bieden. “Toen zijn we gaan kijken naar andere
oplossingen. Op een beurs kwam ik in contact met McMain, waardoor de interesse direct was gewekt.” Na een traject waarin ook drie andere partijen een voorstel hebben gedaan, kwam McMain als winnaar uit de strijd. “McMain was de enige speler die Field Service compleet kan bedienen. De keuze bleek uiteindelijk dus niet moeilijk.”

“De meldingen functionaliteit in McMain is echt een uitkomst. Het hele proces is nu gedigitaliseerd.”

Met McMain is het proces optimaal

Medio december 2017 is de implementatie van McMain binnen Technology Unlimited voltooid. Sinds de ingebruikname is het volledige Field Service-proces gedigitaliseerd. “Zodra wij een melding krijgen van een storing of onderhoud, pakt onze eerstelijns afdeling het op. De software-afdeling kan in sommige gevallen op afstand een storing verhelpen, maar meestal gaat één van onze monteurs op pad. Voorheen ging de werkbon op papier, en dat zorgde voor veel administratieve handelingen. Met McMain is het proces optimaal: alles is compleet gedigitaliseerd. Zodra de monteur bij onze klant is, weet hij direct wat er aan de hand is, en wat er reeds is besproken met de klant. Dankzij de combinatie met de Werkbonapp volgt de monteur een checklist, waardoor niets overgeslagen wordt. Het ondertekenen van de werkbon gaat ook digitaal, en de klant ontvangt deze direct in de mail. Bij onderhoud maakt McMain zelfs een afspraak voor een volgende beurt, compleet geautomatiseerd.”

“Het facturatieproces is veel beter gestroomlijnd, waardoor de administratieve rompslomp nog verder wordt teruggedrongen.”

Weg met losse eindjes

“Met de ‘oude’ werkwijze waren er ontzettend veel losse eindjes in onze organisatie. Een voorbeeld: één van de monteurs ziet een mankement, en meldt dat. Dat bleef hier dan liggen op een papiertje. De volgende keer dat we bij die klant kwamen, werd het vervolgens vergeten. De meldingen-functionaliteit in McMain is echt een uitkomst. Plannen we een reparatie of onderhoudsbeurt in bij de klant, krijgen we direct de melding en kunnen we extra onderdelen meenemen of een gespecialiseerde monteur op pad sturen.” Flinke vooruitgang op meerdere vlakken Sinds de invoering van McMain merkt Technology Unlimited een flinke vooruitgang op meerdere vlakken. Ter Braak: “De vastlegging van informatie en communicatie in McMain is ideaal. We horen vanuit meerdere klanten dat dat als heel prettig wordt ervaren. Het vertrouwen dat onze werkwijze kweekt bij klanten, kan ons ook meer werk opleveren. Zelfs in commerciële zin heeft McMain dus nut. Ook het facturatieproces is veel beter gestroomlijnd, waardoor de administratieve rompslomp nog verder wordt teruggedrongen.”

Bijzonder prettige samenwerking

De software werkt volgens Technology Unlimited gebruiksvriendelijk. “Ik heb een aantal andere pakketten gezien, en kan dus met zekerheid stellen dat de interface van McMain veel gebruikersgemak biedt. De modulaire opbouw is een heel groot voordeel. Mochten wij als organisatie groter worden, kan het pakket met ons mee groeien.” En dat groeien, gaat volgens de enthousiaste Ter Braak zeker lukken. “De samenwerking met McMain is bijzonder prettig. Er zijn korte lijntjes en je wordt altijd netjes ter woord gestaan. Ook over de betrokken consultant zijn we uitermate tevreden. Je merkt aan alles: ‘die snapt het’. Kortom, we zijn vol lof. McMain is absoluut aan te raden.”

Aan de slag met McMain Online
Wil jij weten wat McMain voor jou kan betekenen of welke (vervolg) stap een goede keuze is? Probeer gratis de trialversie van McMain Online en test het zelf! Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500.