
HFI B.V.
“Met McMain worden storingen 50% sneller opgepakt”
HFI B.V. is een toeleverancier van het vervaardigen van fijnmechanische en samengestelde onderdelen voor de automotive, olie-en gas en meet- en regeltechniek markten. Om al deze onderdelen met zo min mogelijk stilstand te vervaardigen, maakt HFI sinds anderhalf jaar gebruik van de onderhoudssoftware van McMain.
Joey Glandrup, Manager Operations bij HFI B.V. is verantwoordelijk voor de operations binnen de organisatie. Hij vertelt over de invloed die McMain heeft gehad in zijn dagelijkse werkzaamheden en hoe McMain het proces heeft verbeterd.
Storingen snel afhandelen
“Binnen de organisatie hadden wij een tool nodig om storingen te melden, in kaart te brengen en zo snel mogelijk af te handelen. Met deze tool willen we de stilstand van de productie in de hand hebben. Wat voor ons heel belangrijk was, was dat de onderhoudssoftware gebruiksvriendelijk is. Zo zijn in McMain de knoppen en iconen goed vindbaar waardoor het duidelijk is in het menu waar je heen moet. Een ander belangrijk punt was de prijs. Het laatste vereiste was dat de mogelijkheid er moest zijn om te koppelen aan ons ERP-systeem en dat kon niet iedereen.”
“We zijn eindelijk van alle briefjes en losse papieren af!”
Een stap zetten in digitalisering
“Het gaat steeds beter. In het begin was het wel wennen, want wij waren van de oude stempel. Onze Technische Dienst deed alles op papier. Op allerlei losse papieren werden de storingen gemeld, in de klapper gedaan en ergens tussen geschoven. Het gebeurde dus wel dat de papieren kwijtraakten en dat we niet meer wisten wat er was gebeurd. Nu hebben we alles in het systeem staan en kunnen we met zijn allen de stand van zaken in de gaten houden. Het fijne is dat als we nu met elkaar in gesprek gaan dat we allemaal weten waar we over praten. Een ander positief punt van McMain is dat we met deze onderhoudssoftware ook preventief onderhoud kunnen uitvoeren en in kaart brengen. Dat is wel echt een plus.”
Chaos is verleden tijd
“Ik merk nu we McMain anderhalf jaar gebruiken dat de processen inzichtelijk zijn. Daarnaast kan ik nu op machine niveau zien wat er allemaal gebeurd en wie waarmee bezig is. Zo heb ik elke week een meeting met de Technische Dienst en sluiten we alle projecten af die de dienst heeft afgevinkt. Dan is het klaar en afgerond. Sinds we McMain gebruiken is de chaos verleden tijd. Het was lastig om werkzaamheden te classificeren op prioriteit en dat is nu voorbij. Wij kunnen nu aangeven wat er als eerst moet worden gedaan en wat er als tweede opgepakt moet worden. Machines die stilstaan worden voor ons geclassificeerd als prioriteit één want dat is geldverlies dus dat moet gelijk opgepakt worden.”
“Wij merken dat we minder storingen hebben en dat storingen ook sneller worden opgepakt.”
Papieren historie in McMain
“Ik doe veel met TeamViewer wanneer ik hulp nodig heb en dat werkt perfect. In het begin was het mogelijk om de historie die wij op papier hadden in McMain te zetten, dus we bouwen nu verder. De papieren historie is dus niet verloren gegaan en als ik nu kijk naar het dashboard met de storingen per maand wordt dat steeds interessanter omdat het systeem steeds meer gevuld wordt.” Naast dat er binnen HFI B.V. veel wordt gedaan aan het optimaliseren van het machinepark is de procesverbetering ook een belangrijk aspect. “Wij willen graag het preventief onderhoud uitrollen en hopen dat McMain leuke gadgets blijft ontwikkelen.” Daarbij voegt Joey toe: “McMain is een leuk bedrijf en heeft vlotte, enthousiaste mensen die eager zijn om te presteren”.
Meer weten?
Ben jij op zoek naar een tool die helpt om storingen te melden en zo snel mogelijk af te handelen? Probeer gratis de trialversie van McMain Online en probeer het zelf uit! Heb je nog vragen, neem dan vrijblijvend contact op via sales@mcmain.nl of 0341 – 750 500.